BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tinggai kan email anda.. blog anda.. jom sy follow~ dan jejaki anda :) terima kasih!!~


LCD Text Generator at TextSpace.net

Saturday, 26 May 2012

Politik Oh Politik

Assalamualaikum.. Tiba-tiba aku bercakap pasal politik pula.. ini semua gara ke debat PR vs BN pada 24 mei 2012. Aku pun macam org lain juga.. tak lepas pergi tengok.. haishh.. pada aku.. diorang macam tak bermoral. Baik BN or PR.. memekik melolong sana sini memburukkan masing masing.. tak bagi contoh yang baik. Pada aku.. pemimpin yang baik adalah pemimpin yang bijak, membantu rakyat.. baik.. dan bukannya menggunakan rakyat utk kepentingan sendiri.. dan paling aku bosan.. umi hafilda wakil BN, terpekik pekik dengan bahasa yang sangat kesat.. itu bukan debat tp menghina orang.. walaupun betul.. tapi fikir la.. tak elok kan.. kalau berdebat dengan cara yg berhemah, cerdik pandai.. mesti org pun suka nak mendengar.. dan paling aku tak suka.bila adanya ceramah atau debat sebegini.. mesti ade pergaduhan.. kita kan 1 malaysia.. sesama islam. Kenapa disebabkan politik.. perlu ada semua ini??? Tak boleh ke duduk berdamai...berperang la utk kebajikan rakyat.. bukan memburukkan masing masing.. inikah contoh yang baik kepada generasi muda kini??? Huh...

5 with love~:

LuVidA^^ said...

ayo kt mne debat ni.. nape i x tgk ni..

anim said...

kt pantai permai,, ida kan kt kg... hehe

LuVidA^^ said...

ingt kt tv haha

dayah aziz said...

yup.. itu lah kekurgn mereka.. kalo mreka bnar2 mpejuangkan rkyt xkan jd bnde cmtu.. ptt nya tak kisah parti mn.. keutamaan rkyt harus di dahulukan.. itu br pmimpin...xsk politik.;/

Bitt (double IS) said...

kannn...

hi salam kenal :)